Franky Vist

20 februari 2006

Luie vis ?


Ondanks de slechte weersvoorspelling was het zaterdag ochtend toch niet zo slecht zo dat ik toch vlug een paar uur werpen op de binnen vest en later op de kreek wou inlassen. Met traag geviste pluggen en shad werden er verschillende stukken van het water afgevist , hoe traag of hoe diep , het lukte met niks. Dan maar de jerk ingezet , maar je hebt zo van die dagen dat je al gauw het gevoel krijgt dat je jezelf een lamme arm mag gooien , je wint er uiteindelijk niks bij. Toen ik dan later nog rugpijn kreeg besloot ik het maar op te geven , geen enkele aanbeet , slechts 1 actieve jacht gezien , ook die plek werd plat gegooid , maar niks mocht baten. 's Zondags met 2 naar de kreek , hengels met dood aas opgetuigd , 2 met sardienen , 2 met grote voorns . Begonnen om 12u30 en vissend over alle dieptes tussen 3 en 9 meter . Niks te zien , behalve eens een moedige karper die het water uit springt en grote kringen achter latend weer verdwijnt. Geen snoek voor mij of mijn jonge vismaat Tjerk , die zich nochthans zijn eerste metersnoek had beloofd. Zal voor later zijn , maar hij moet er in blijven geloven , de eerste meter komt er zeker aan dit jaar.
Volgend week-end laatste poging , want dan is het met het snoeken even gedaan.