Franky Vist

06 februari 2006


doodaas raadsel

Zondag 29 jan. terug naar kreek , 2 hengels met dood aas , 1 op 9m en 1 op 5m diepte , na een uur beweging aan rechtse hengel , aas op 5m , pen even weg , half metertje opzij dan niks meer , raar , een uur later precies op dezelfde plek hetzelfde , nu gaat pen iets verder weg en dan weer opzij , net toen ik besloot om de haak te zetten weerom gedaan , aan aas vis niks te zien , een raadsel ??.
Maandag 30 jan. , heb dag verlof , ga terug naar kreek , weerom met dood aas , presenteer aas vissen op dezelfde plek , nu alle 2 op 5m diepte . Na een uur vissen , omstreeks 10.45u weerom hetzelfde senario als de dag voordien , ik snap er geen moer meer van , vertwijfeld deponeer ik een verse aas vis op dezelfde plek , het loopt tegen de middag aan als ik bezoek krijg van de voorzitter van de vereniging. Ik doe mijn relaas van de 3 raadselachtige aanbeten , ondertussen toch de dobber in het oog houdend , en ja weerom dezelfde twijfelende beet , nu lijkt het toch iets verder te gaan , en even later na het zachtjes onder gaan van de pen sta ik een mooie snoek te drillen. Even later kan ze gemeten en gefotografeerd worden , en levert 97cm en een mooie foto op. Jaar is goed begonnen , met 2 vissen al aan 2,09m !!.